venres, 21 de febreiro de 2014

Biografías lectoras (II)

1. Cal foi o primeiro libro en galego que liches?
Eu mesma non recordo cal foi o primeiro, pero coa axuda de meus pais véñenseme a mente algúns títulos, sempre recordarei que eran eles quen me lían moreas de contos de todo tipo antes de durmir. Podería decir que uns dos primeiros foron a colección de Cartas a Félix , Félix no circo e Félix que hora é ? de Annette Langen e Constanza Droop. Gustábanme moito as aventuras do oso Paddington de Michael Bond. O libro de Querido espantallo de José Morán e Carmela Mayor non me cansaba de lelo. Os contos de Nene, Nena e Guau de Paco Capdevila, e cómo non, que non faltasen Os bolechas , as aventuras desa tropa de irmáns de Pepe Carreiro.

2. Cal foi un libro que fose especialmente importante na túa vida?
De pequena un libro que me chamou moito a atención e que sempre lle pedía aos meus pais que me lesen foi Cando Martiño tivo ganas de mexar na Noite de Reis co texto de Chema Heras e ilustracións de Kiko Dasilva. Asustábame por decilo dalgunha forma que iso me poidera pasar a min e quedar sen regalos de reis que tanto me gustaban. Outros dous que nunca me cansei de ler foron os de Orelliñas, Orelliñas vai de compras e Onde está Orelliñas? Recordo coma se fose onte o día que meu pai mos mercou na feira do libro.

3. Que libro che prestaría ler en galego?
Supoño que calquera libro que me recomendaran, ou que me dixeran que está ben. Pero decantaríame por O neno co pixama de raias de John Boyne, xa que aínda non vín a película e prefiro ler primeiro a historia.

4. Cal pensas que pode ser un libro que lle gustaría á xente nova ou aos máis cativos?
Recomendaríalle aos máis cativos algún dos libros que realmente me entusiasmaron cando era pequena, dende calquera de Félix ata a última historia dos irmáns Bolechas. Mentres que á xuventude recomendaríalle Chamando ás portas do ceo de Jordi Sierra i Fabra, que o lín o ano pasado xa que me aparecía na lista de libros optativos para galego. Penso que é unha historia que te fai reflexionar sobre a vida no resto de mundo, que temos moita sorte e moitas facilidades de vivir onde vivimos, e que todo o mundo debería ler para pensar un pouco no mundo, non só no propio.

5. Que libro pensas que te vai acompañar durante o próximo verán?
Optaría por un que xa fai tempo miña nai me recomendou que lera, Made in Galiza , chámame bastante, asi que supoño que o intentarei conseguir, ou tamén penso que estaría ben ler O diario de Ana Frank xa que todas as críticas que escoitei foron boas.
Tamén barallaría a posibilidade de escoller O vixía no centeo de J. D. Salinger ou Noite de voraces sombras de Agustín Fdez Paz , que nos recomendou o noso profesor, ou O mundo de Sofía de Jostein Gaarder, que me recomendou o meu pai.

6. Algún título para agasallar a un amigo ou amiga?
Segundo para quen fose o agasallo, porque varía moito o conto. Pero a calquera das miñas amigas recomendaríalle o anteriormente citado Chamando ás portas do ceo que penso que lles gustaría ou tamén un que lín este curso de Agustín Fernández Paz, Non hai noite tan longa. Mentres que se fose para un amigo elixiría Cartas de inverno que o lín dúas ou tres veces e aínda me segue revolvendo o estómago nalgúns momentos de intriga, e penso que lles gustaría.


7. Houbo algúns textos e autores que che gustasen especialmente?
Dos libros que lín del gustame moito como escribe Agustín Fernández Paz, é capaz de meterte dentro da historia e que a sintas como se estiveses alí. Palabras envelenadas de Maite Carranza entusiasmoume, non podía parar de ler. E tamén hai poesía non hai que olvidarnos dela. Este ano na clase lemos bastantes poemas de autores que marcaron a literatura galega, foi costoso pero pouco a pouco logramos ir entendendo cada vez máis o que nos querían dicir estes poetas en cada unha das súas obras. Especialmente Rosalía paréceme que foi unha muller admirable, e que loitou polos dereitos tanto do seu pobo, como da súa lingua, e das mulleres. Remarcaría a esta escritora e impulsaría a que todo o mundo lese algún dos seus textos. 
Ana Vidal Lorenzo. 4º ESO (Sección coordinada por Xosé Pérez Mondelo)

Ningún comentario:

Publicar un comentario